dissabte, 30 d’agost del 2008

LA LÍNIA CALENTA

Jo sóc una persona d'aquelles que va poc al metge. Una vegada a l'any... possiblement per una grip mal curada que es ressiteix a marxar o per qualsevol problema espontani.

Una vegada, una doctora em va manar fer una anàlisi, de sang i d'orina, i jo vaig pensar que al lloc on havia d'anar era el Centre de Salut. Vaig entrar amb bona cara, i vaig demanar l'analítica:

- Hola bon dia, estic anant a una metgessa externa i m'ha demanat una anàlisi. Com que ja fa molt de temps que no me'n faig cap, he pensat que seria una bona ocasió...
- Qui és la doctora en qüestió?
- És una metgessa de Xàtiva, és nutricionista...
- Tu saps que el que estàs fent és il·legal? Tu saps que eres un aprofitat de la Seguretat Social? Gent com tu sou la que feu anar malament el sistema.

Jo no vaig saber com reaccionar de fet no sabia ni a quina cosa es referia... i em va dir que em faria les anàlisis, però que ho feia com un favor... llavors ho vaig comprendre tot.

La reacció d'este doctor em va sobtar moltíssim, de fet... si abans anava poc al metge, ara encara vaig menys... m'ho pense dos voltes abans d'anar-hi. Doncs el mateix em passa amb l'Ajuntament de l'Olleria.

Fa cosa de tres anys, quan estava tramitant els documents per fer la matrícula de la Universitat, vaig haver d'anar a l'Ajuntament per compulsar uns documents, la resposta d'un dels funcionaris que hi treballa fou: A vore si et penses que jo tinc tot el dia per perdre el temps cunyant els teus papers (concretament cinc papers 4 fotocòpies de DNI i una fotocòpia del llibre d'escolaritat). A més de la grolleria i la mala educació em va suggerir que podia anar a compulsar els documents a un gestor/a, pel mòdic preu de 60€.

La seua resposta quasi que em va sobtar tant com la del metge, i vaig prendre la determinació de no acostar-me mai més a l'Ajuntament, perque no m'agrada que em tracten com fem i, molt menys, com si no m'enterès de les coses. Així que no havia tornat a provar sort fins al divendres... quan vaig haver de telefonar. Em va atendre la mateixa persona que tres anys enrere em va dir que no tenia temps per mi... que me n'anès a emprenyar a un altre lloc... Em va tornar a maltractar, va tornar a insultar la meua intel·ligència... em va posar dels nervis i em va exaltar... és ben bé que l'ajuntament de l'Olleria és com una línia calenta et posa al roig viu i a més va amb el contestador inclós.

Hi ha coses que sembla que mai no canviaran.

PS: Ajuntament: Corporació encarregada del govern i l’administració dels interessos d’una ciutat, una vila o un poble (segons Institut d'Estudis Catalans). En esta definició no ve l'acepció: tractar el ciutadà com si fos un borrego i un tros de fem, haurem de parlar amb l'IEC seriosament.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola Vicent!!
Dir-te que a mi més d'una vegada m'ha passat el mateix que a tu amb l'ajuntament del nostre poble a l'hora de compulsar uns papers!! Ara ja fa temps que no hi vaig, espere que haja canviat.

Enhorabona pel blog, sempre és gratificant conéixer i saber cosetes del teu poble (més quan estàs lluny d'ell).

Salut.

Jordi Albinyana ha dit...

Ie, a vore si anem actualitzant l'asunt un poc! Un abraç!